2009-12-01

Eftermäle - Barcelona


Stämningen på Camp Nou var obeskrivlig. Bara känslan när man först tittade in under uppvärmningen, och kände förväntningarna från 98 000 personer var värd entrén för de som vill prata prisvärde.

Och det framgick ganska tydligt att man inte var överförtjust i centralmakten, vilket ju Madrid är en symbol för.


Sedan kom den svenske frälsaren och den spanska gubben intill, som mest ropat "puta" de första 50 minuterna, gav mig en kram.

Jag vill dock passa på att varna alla för Euroteam, som inte levererade några biljetter till oss. Eller till två andra svenskar på samma hotell. Frågan är hur många de lurat? Nu pratar vi polisanmälan för att få tillbaka pengarna. Är det någon som vet om Baltic Inkasso har en filial i Norge, där Euroteam håller till?

13 kommentarer:

  1. Vet inte om vi är de "två andra svenskarna" som du menar. Men här är vi iaf också två stycken som blivit lurade. Fyra nätter i Barcelona åt helvete, inge kul nånstans...

    SvaraRadera
  2. Anonym, det vet inte jag heller. Bodde ni på SOHO?

    Om det inte var ni, så kontakta gärna mig på ulrik.svensson (at) gmail.com. Jag vet någon som gärna vill prata med er.

    SvaraRadera
  3. Hej Ulrik!

    Jag skrev en kommentar i den bloggen du startade angående Euroteam. Som jag skrev där så är vi redo att stämma företaget. Jag har pratat med lite folk och vi ska tydligen kunna få hjälp utav bland andra www.konsumenteuropa.se

    Jag letar just nu runt efter andra som blev lurade av detta företag. Det värsta för mig var inte att biljetterna inte kom eller inte kom i tid. Det är alla lögner och falska förhoppningar. Jag kan lova att jag inte kunde sova på nätterna då jag hela tiden var orolig för att missa deras samtal. Det kan låta löjligt men har man åkt hela vägen dit och betalat 575 € per biljett så vill man inte åka hem utan att ha sett matchen.

    Som sagt så tar jag gärna lite kontaktuppgifter utav dig och andra som blivit drabbade. Ju fler vi blir desto starkare blir vi. Du kan kontakta mig på Suhel86@hotmail.com

    Mvh
    Suhel Youssef

    SvaraRadera
  4. Hej!!
    Vi är tre tjejer från Skåne som köpte biljetter till Backstreet Boys konserten i Köpenhamn igår 8 dec på Valbyhallen av Euroteam. I första bekräftelsen stod det att biljetterna skulle levereras mellan den 15-29 november, inget hände. Ringde dem o undrade, lovade dyrt o heligt att de skulle komma följande vecka men inga biljetter kom. Ringde igen, då sa dem att om man bodde inom 1 timmes radie till arenan så skulle man få biljetterna hem levererade på måndagen den 7 dec. För oss tar det 20 min till arenan fast vi bor i Sverige. Inga biljetter kom....ringde igen, de lovade åter igen dyrt o heligt att biljetterna skulle levereras till arenan den 8 dec. De skulle höra av sig kl 1400, 1430 hde ingen ringt, så vi ringde igen, då sa de att de skulle komma några timmar innan konserten som började 19.30. 1530 ringer det en kvinna från euroteam som undrar var vi är för nu är leverantören på Valbyhallen sa hon, vi var ju där då, hon skulle ringa upp direkt....ingen ringde. Jag ringde igen då säger de bara lite överlägset att de har rätt att leverera biljetterna ett par timmar innan konserten. Kl 1800 startade insläppet hade fortfarande inga biljetter, vi ick köpa nya biljetter där för att komma in för halva priset mot vad vi betalat på Euroteam.HELT SJUKT!!! De är inte riktigt kloka. När vi är inne på arenan får jag ett sms där det står att hon är utanför med våra biljetter, då var kl 1830 o konserten började 1930. Skrev då till henne att vi köpt nya biljetter och att våra pengar ska återbetalas, men det verkar ju inte vara så lätt att få dem att betala....men jag ska fanimej ha tillbaka pengarna. Jag har faktiskt tänkt kontakta Sverker Olofsson på PLUS så de kanske kan ta upp det?! Är vi många som skriver dit så tas det kanske upp?! Kontakta gärna oss, min mail hejdefalk@live.se Mvh Linda Hejdefalk

    SvaraRadera
  5. Tjena Suhel!

    "Anonym" här igen, fast jag heter Johnny...
    Maila mig på octawio@gmail.com så ska du få den informationen du vill ha.

    Ulrik, vi bodde inte på Soho, vi bodde på H10 Universitat, men blåsta blev vi verkligen. Jösses, haha..

    SvaraRadera
  6. Halloj!

    Har även jag haft biljettstrul med Euroteam. Skulle se John Mayer i London i Januari men fick inte de biljetter som vi köpt. Har inte fått tillbaka några pengar än trots att löfte om det givits. Har du några råd på vad jag skall göra?

    SvaraRadera
  7. Mitt enda tips är att kontakta norska och europeiska konsumentombudsmän, samt ligga på dem

    SvaraRadera
  8. Min tjej köpte biljetter till Sevilla-Barcelona som spelas 9maj (nu på söndag).
    Dock så har vi inte fått biljetterna ännu och de skulle ha kommit senast 2 maj! Börjar ana oråd och får inte kontakt per telefon, har nu skickat ett mail... Får se hur detta slutar men det känns inte bra! Mvh Fredrik

    SvaraRadera
  9. Fredrik, jag hoppas verkligen det loser sig for er, men jag skulle vara orolig om jag var er. Oss svarade de hela tiden, men lovade att de skulle bli levererade, men skot pa tillfallet hela tiden.

    Jag hoppas att fler far veta att detta ar ett bluff-foretag, och slipper bli lurade.

    Lycka till!

    SvaraRadera
  10. Hej, Jag har köpt en Lady gaga biljett för två månader sen för 1550:- men har fortfarande inte fått den. Konserten är nästa vecka och jag har nu fått besked att den skall levereras 2 timmar innan konserten, nära malmö arena. Men tror inte de kommer att leverera biljetten med tanke på allt jag har läst om alla andra som har blivit blåsta!!

    Jag gör gärna allt för att stämma dem. Kommer att göra en polisanmälan och sedan kontakta europeiska konsumentombudsmännen.

    Har någon lyckats fått tillbaka pengarna?

    SvaraRadera
  11. Hej

    vi fick faktiskt tillbaka pengarna, till slut. Efter mycket klagande och en del tid.

    SvaraRadera
  12. Ulrik: Hur fick du tillbaka pengarna? Vi har precis kommit hem efter en resa till London, med samma upplevelse.

    Hur fick ni tillbaka pengarna? Jag har precis polisanmält efter uteblivna premier legue-biljetter...

    SvaraRadera
  13. Vi gick genom deras kundtjänst. Vi skickade direkt in det, och hotade med att anmäla. De sa det skulle ta fyra veckor, varvid vi påpekade att det var orimligt lång tid. Till slut fick vi pengarna efter några veckor - vi fick dock aldrig någon extra ersättning som de lovar enligt sina villkor.

    Jag tycker det är bra att du polisanmäler - men se också till att sprid informationen, så inte fler blir lurade av dem.

    Länka t.ex. folk till:
    http://euroteamscam.blogspot.com/

    SvaraRadera