2011-05-31

Knugen

DN publicerar hela TT:s intervju med kungen, när han äntligen ska förklara hur allting ligger till. Jag kommer till första avsnittet innan jag undrar vad som pågår.

TT: Jag skulle vilja börja om den här boken: Den motvillige monarken och ställa en rak fråga. Det framkommer där uppgifter att kungen under OS i Atlanta 1996 skulle ha varit på en institution som kallades Gold Club.


– Jag har hört talas om det och det stämmer nog inte riktigt. Nej, inte under OS.
Inte under OS? Kan man tolka detta på något annat sätt att vår statschef medger att han varit på Gold Club, men att det inte var under OS?

Nu tycker jag att vår monark verkar vara en kombination av Georg W Bush, som alltid verkade helt förvirrad, Bosse Ringholm, som upprepar sina inövade svar in absurdum, och Björn Rosengren som ju aldrig förstod att det var en stripklubb. 

Man får den monark man förtjänar. Man förtjänar en republik.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar