2010-05-28

Vesak

Det är uppenbarligen länge sedan jag flyttade hemifrån. Jag gjorde kopplingen till motorcyklar och inte hästar när frukoststället bestämdes till Riders Cafe. Men kan man dricka vin som luktar stall, kan man även äta frukost på ett ställe som doftar stall, gödsel och svettig häst.

Idag firas Vesak, vilket brukar kallas Buddhas födelsedag. Det har blivit en mycket viktig dag i mitt liv numera, som ska firas grundligt. Nämnde jag att det innebär en ledig dag i Singapore?

Riders Café visar vara ganska långt ifrån en MC-klubb, då den ligger på en ridskola. Men omgivningarna är trevliga och det är ganska skönt att sitta och sippa på sin macchiato och läsa Straits Times. Jag har aldrig sett en sådan palm på Wayne's Coffee.


Dessutom var maten god. Vällagad och fräsch. Inte direkt fullkorn och müsli, men det kallades i alla fall Norweigan Benedict.


Nu gäller det att packa ned regnställ och ylletröja, för ikväll går flyget till Stockholm för ett par möten. Eller packa ned blir nog svårt, jag har inte ens några varma kläder här. De ligger i en låda någonstans. Men man kan väl alltid lita på den svenska sommaren?

1 kommentar:

  1. Ja, idag har det redan hunnit vara både ösregn, mulet och strålande sol. Vad det blir imorgon återstår att se men prognoserna är allt annat än lovande...

    SvaraRadera